Sunday 13 July 2014

Post-Mortem






Syria


"Pertempuran sengit selama 16 jam di Rahajan timur Hama bermula sekitar 5.30 petang 10/7/14 khamis berakhir sekitar 9.30 pagi 11 .00 sabtu. Rahajan adalah kem pertahan Bassyar yang terkuat kerana tempat itu adalah tempat kelahiran menteri pertahanan Bassyar yang bernama Fahad alfrej alhamdulillah mujahidin mendapat kemenangan sepenuhnya 3 buah kereta kebal berjaya di rampas 2 buah BMP 5 buah meriamdan puluhan tentera Bassyar terbunuh 2 buah gudang senjata dan berbagai peluru meletup beberapa jam sebelum musnah menjadi arang.saya lihat musuh Allah berkeliaran lari dan saya turut membedil dan mereka rebah bergelimpangan dan saya juga dibedil beberapa kali peluru musuh singgah di tangga rumah tempat saya berlindung di saat membedil musuh. Setelah kami menguasai suasana helicopter pula membawa bom baramil melemparkan kearah kami dan sekitar 8-10 kali kami diserang dengan jet pejuang Bassyar dengan peluru perpandu .peperangan sungguh sengit tak pernah saya lalui seperti ini . dikalangan kami gugur syahid 4 orang dan cedera sekitar 5 orang termasuk Zulqurnain al ghaz orang Malaysia tulang lenang hampir dengan bahunya. Allah Akbar Allah Akbar Allah Akbar !"

Sumber al-Fadhil Ustaz Lotfi